Kreiranje društvene marketinške strategije na internetu u okviru preventivne zdravstvene zaštite - kampanja vakcinacije protiv humanog papiloma virusa
Creating social marketing strategy on the internet within preventive health care: Human papilloma virus vaccination campaign
2019
Аутори
Mitrović, JelenaKnežević, Sandra
Žugić, Jelena
Kostić-Stanković, Milica
Jović, Marija
Janičić, Radmila
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Uvod/Cilj Osnovni cilj ovog članka je da se razvije osnova za kreiranje strategije marketinga na internetu u preventivnoj zdravstvenoj zaštiti kroz istraživanje i kampanju za vakcinaciju protiv humanog papiloma virusa (HPV). Cilj studije je bio uvođenje strateškog pristupa socijalnog marketinga na društvene mreže u kampanji za vakcinaciju protiv humanog papiloma virusa u Srbiji. Metode Kvantitativno istraživanje je sprovedeno anketiranjem putem interneta, tokom decembra 2016. godine, u koje su bili uključeni roditelji čija su deca kandidati za vakcinaciju. Rezultati Dobijeni rezultati istraživanja pokazali su da skoro jedna trećina ispitanika ne zna šta je HPV, a skoro isti broj ispitanika zna da HPV uzrokuje rak. Pored toga, samo 14,5% ispitanika zna da je HPV bolest koja se najčešće prenosi u svetu. Uz odgovarajući nivo svesti o bezbednosti vakcine, 97% ispitanika bi odlučilo da vakciniše svoju decu. Vakcinaciju može da priušti samo 39% roditelja, mada na promenu njihovog mišljenja u...tiče informacija o ceni HPV vakcine. Shodno tome, 97,5% ispitanika bi se opredelilo za vakcinaciju u slučaju da je besplatno. Zaključak Na osnovu rezultata i poređenja sa najboljim praksama drugih zemalja, predložili smo marketinšku strategiju preko društvenih mreža. Kampanja se fokusira na podizanje svesti o potrebi vakcinacije protiv HPV-a i prevenciju karcinoma, uključujući širenje informacija ciljnoj populaciji putem društvenih mreža.
Introduction/Objective The main aim of the paper is to develop a foundation for creating internet social marketing strategy in preventive health care, through research and campaign for vaccination against human papillomavirus (HPV). The aim of the study was to introduce a strategic approach of social marketing on social networks, for vaccination against HPV campaign in Serbia. Methods Quantitative research was conducted through the internet in December of 2016, using the survey method. Participants in the study were parents whose children were candidates for the vaccination. Results The research has shown that nearly one third of respondents do not know what HPV is, and about the same number of respondents know that HPV causes cancer. In addition, only 14.5% of respondents know that HPV is the most common transmitted disease in the world. With adequate awareness of safety, 97% of respondents would decide to vaccinate their children. Only 39% of parents could afford the vaccination, alt...hough opinion change is caused by the information about the price of the HPV vaccine. Consequently, 97.5% of the respondents would opt for vaccination in the case that it is free. Conclusion Based on the results, and compared with best practices of other countries, we provided a marketing strategy via social networks. The campaign focuses on the raising awareness of the need for HPV vaccination and cancer prevention, including disseminating information to the target population, through social networks.
Кључне речи:
vakcinacija / strateški marketing na internetu / socijalni marketing / prevencija / humani papiloma virus / vaccination / strategic marketing on the internet / social marketing / prevention / human papillomavirusИзвор:
Srpski arhiv za celokupno lekarstvo, 2019, 147, 5-6, 355-359Издавач:
- Srpsko lekarsko društvo, Beograd
DOI: 10.2298/SARH170811063M
ISSN: 0370-8179
WoS: 000480440900015
Scopus: 2-s2.0-85070757918
Институција/група
Fakultet organizacionih naukaTY - JOUR AU - Mitrović, Jelena AU - Knežević, Sandra AU - Žugić, Jelena AU - Kostić-Stanković, Milica AU - Jović, Marija AU - Janičić, Radmila PY - 2019 UR - https://rfos.fon.bg.ac.rs/handle/123456789/1922 AB - Uvod/Cilj Osnovni cilj ovog članka je da se razvije osnova za kreiranje strategije marketinga na internetu u preventivnoj zdravstvenoj zaštiti kroz istraživanje i kampanju za vakcinaciju protiv humanog papiloma virusa (HPV). Cilj studije je bio uvođenje strateškog pristupa socijalnog marketinga na društvene mreže u kampanji za vakcinaciju protiv humanog papiloma virusa u Srbiji. Metode Kvantitativno istraživanje je sprovedeno anketiranjem putem interneta, tokom decembra 2016. godine, u koje su bili uključeni roditelji čija su deca kandidati za vakcinaciju. Rezultati Dobijeni rezultati istraživanja pokazali su da skoro jedna trećina ispitanika ne zna šta je HPV, a skoro isti broj ispitanika zna da HPV uzrokuje rak. Pored toga, samo 14,5% ispitanika zna da je HPV bolest koja se najčešće prenosi u svetu. Uz odgovarajući nivo svesti o bezbednosti vakcine, 97% ispitanika bi odlučilo da vakciniše svoju decu. Vakcinaciju može da priušti samo 39% roditelja, mada na promenu njihovog mišljenja utiče informacija o ceni HPV vakcine. Shodno tome, 97,5% ispitanika bi se opredelilo za vakcinaciju u slučaju da je besplatno. Zaključak Na osnovu rezultata i poređenja sa najboljim praksama drugih zemalja, predložili smo marketinšku strategiju preko društvenih mreža. Kampanja se fokusira na podizanje svesti o potrebi vakcinacije protiv HPV-a i prevenciju karcinoma, uključujući širenje informacija ciljnoj populaciji putem društvenih mreža. AB - Introduction/Objective The main aim of the paper is to develop a foundation for creating internet social marketing strategy in preventive health care, through research and campaign for vaccination against human papillomavirus (HPV). The aim of the study was to introduce a strategic approach of social marketing on social networks, for vaccination against HPV campaign in Serbia. Methods Quantitative research was conducted through the internet in December of 2016, using the survey method. Participants in the study were parents whose children were candidates for the vaccination. Results The research has shown that nearly one third of respondents do not know what HPV is, and about the same number of respondents know that HPV causes cancer. In addition, only 14.5% of respondents know that HPV is the most common transmitted disease in the world. With adequate awareness of safety, 97% of respondents would decide to vaccinate their children. Only 39% of parents could afford the vaccination, although opinion change is caused by the information about the price of the HPV vaccine. Consequently, 97.5% of the respondents would opt for vaccination in the case that it is free. Conclusion Based on the results, and compared with best practices of other countries, we provided a marketing strategy via social networks. The campaign focuses on the raising awareness of the need for HPV vaccination and cancer prevention, including disseminating information to the target population, through social networks. PB - Srpsko lekarsko društvo, Beograd T2 - Srpski arhiv za celokupno lekarstvo T1 - Kreiranje društvene marketinške strategije na internetu u okviru preventivne zdravstvene zaštite - kampanja vakcinacije protiv humanog papiloma virusa T1 - Creating social marketing strategy on the internet within preventive health care: Human papilloma virus vaccination campaign EP - 359 IS - 5-6 SP - 355 VL - 147 DO - 10.2298/SARH170811063M UR - conv_510 ER -
@article{ author = "Mitrović, Jelena and Knežević, Sandra and Žugić, Jelena and Kostić-Stanković, Milica and Jović, Marija and Janičić, Radmila", year = "2019", abstract = "Uvod/Cilj Osnovni cilj ovog članka je da se razvije osnova za kreiranje strategije marketinga na internetu u preventivnoj zdravstvenoj zaštiti kroz istraživanje i kampanju za vakcinaciju protiv humanog papiloma virusa (HPV). Cilj studije je bio uvođenje strateškog pristupa socijalnog marketinga na društvene mreže u kampanji za vakcinaciju protiv humanog papiloma virusa u Srbiji. Metode Kvantitativno istraživanje je sprovedeno anketiranjem putem interneta, tokom decembra 2016. godine, u koje su bili uključeni roditelji čija su deca kandidati za vakcinaciju. Rezultati Dobijeni rezultati istraživanja pokazali su da skoro jedna trećina ispitanika ne zna šta je HPV, a skoro isti broj ispitanika zna da HPV uzrokuje rak. Pored toga, samo 14,5% ispitanika zna da je HPV bolest koja se najčešće prenosi u svetu. Uz odgovarajući nivo svesti o bezbednosti vakcine, 97% ispitanika bi odlučilo da vakciniše svoju decu. Vakcinaciju može da priušti samo 39% roditelja, mada na promenu njihovog mišljenja utiče informacija o ceni HPV vakcine. Shodno tome, 97,5% ispitanika bi se opredelilo za vakcinaciju u slučaju da je besplatno. Zaključak Na osnovu rezultata i poređenja sa najboljim praksama drugih zemalja, predložili smo marketinšku strategiju preko društvenih mreža. Kampanja se fokusira na podizanje svesti o potrebi vakcinacije protiv HPV-a i prevenciju karcinoma, uključujući širenje informacija ciljnoj populaciji putem društvenih mreža., Introduction/Objective The main aim of the paper is to develop a foundation for creating internet social marketing strategy in preventive health care, through research and campaign for vaccination against human papillomavirus (HPV). The aim of the study was to introduce a strategic approach of social marketing on social networks, for vaccination against HPV campaign in Serbia. Methods Quantitative research was conducted through the internet in December of 2016, using the survey method. Participants in the study were parents whose children were candidates for the vaccination. Results The research has shown that nearly one third of respondents do not know what HPV is, and about the same number of respondents know that HPV causes cancer. In addition, only 14.5% of respondents know that HPV is the most common transmitted disease in the world. With adequate awareness of safety, 97% of respondents would decide to vaccinate their children. Only 39% of parents could afford the vaccination, although opinion change is caused by the information about the price of the HPV vaccine. Consequently, 97.5% of the respondents would opt for vaccination in the case that it is free. Conclusion Based on the results, and compared with best practices of other countries, we provided a marketing strategy via social networks. The campaign focuses on the raising awareness of the need for HPV vaccination and cancer prevention, including disseminating information to the target population, through social networks.", publisher = "Srpsko lekarsko društvo, Beograd", journal = "Srpski arhiv za celokupno lekarstvo", title = "Kreiranje društvene marketinške strategije na internetu u okviru preventivne zdravstvene zaštite - kampanja vakcinacije protiv humanog papiloma virusa, Creating social marketing strategy on the internet within preventive health care: Human papilloma virus vaccination campaign", pages = "359-355", number = "5-6", volume = "147", doi = "10.2298/SARH170811063M", url = "conv_510" }
Mitrović, J., Knežević, S., Žugić, J., Kostić-Stanković, M., Jović, M.,& Janičić, R.. (2019). Kreiranje društvene marketinške strategije na internetu u okviru preventivne zdravstvene zaštite - kampanja vakcinacije protiv humanog papiloma virusa. in Srpski arhiv za celokupno lekarstvo Srpsko lekarsko društvo, Beograd., 147(5-6), 355-359. https://doi.org/10.2298/SARH170811063M conv_510
Mitrović J, Knežević S, Žugić J, Kostić-Stanković M, Jović M, Janičić R. Kreiranje društvene marketinške strategije na internetu u okviru preventivne zdravstvene zaštite - kampanja vakcinacije protiv humanog papiloma virusa. in Srpski arhiv za celokupno lekarstvo. 2019;147(5-6):355-359. doi:10.2298/SARH170811063M conv_510 .
Mitrović, Jelena, Knežević, Sandra, Žugić, Jelena, Kostić-Stanković, Milica, Jović, Marija, Janičić, Radmila, "Kreiranje društvene marketinške strategije na internetu u okviru preventivne zdravstvene zaštite - kampanja vakcinacije protiv humanog papiloma virusa" in Srpski arhiv za celokupno lekarstvo, 147, no. 5-6 (2019):355-359, https://doi.org/10.2298/SARH170811063M ., conv_510 .
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Izazovi holističkog marketinga u umetničkim projektima / A challenge of holistic marketing in artistic projects
Ćorović, Bekim; Janičić, Radmila (Srpsko udruženje za marketing, Beograd, 2018) -
Istraživanje uticaja marketing strategija na izgradnju poverenja u onlajn okruženju / Exploring the impact of marketing strategies on building trust in the online shopping
Jović, Marija (Univerzitet u Beogradu, Fakultet organizacionih nauka, 2013) -
Značaj fenomena Big Data za donošenje marketinških odluka u realnom vremenu / Significance of the Big Data phenomenon for making marketing decisions in real time
Zekavica, Ana; Ćirić, Maja; Vukmirović, Jovanka (Univerzitet Privredna akademija - Fakultet za ekonomiju i inženjerski menadžment, Novi Sad, 2018)