Please use this identifier to cite or link to this item: https://rfos.fon.bg.ac.rs/handle/123456789/2741
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorTomić, Bojan-
dc.creatorKijevčanin, Anisja-
dc.creatorJovanović, Jelena-
dc.creatorŠevarac, Zoran-
dc.date.accessioned2024-01-26T12:23:52Z-
dc.date.available2024-01-26T12:23:52Z-
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://www.mi.sanu.ac.rs/~ai_conf/AI_conf_Knjiga_apstrakata.pdf-
dc.identifier.urihttps://rfos.fon.bg.ac.rs/handle/123456789/2741-
dc.description.abstractU našem prethodnom istraživanju, ocenjivan je timski rad studenata programiranja preko metrika dobijenih iz repozitorijuma koda. Pedagoška osnova je bila rubrika za ocenjivanje timskog rada. Upotrebljene su tri metode mašinskog učenja (stabla odlučivanja, random forest i neuronske mreže) kao i fazi zaključivanje, a evaluacija je obuhvatala kvalitet klasifikacije, praktičnost i objašnjivost. Objašnjivost je bila naročito bitna jer su nastavnici želeli da znaju zašto su studenti dobili određene ocene tj. kako je VI metoda došla do njih. Jedan od zaključaka je bio da, iz aspekta objašnjivosti, upravo fazi zaključivanje (korišćenjem traga izvršenih pravila), na osnovu mišljenja nastavnika, pruža najshvatljivija objašnjenja, a zatim stabla odlučivanja (grafički prikaz stabla). Za neuronske mreže i random forest, u to vreme nisu bile raspoložive metode za objašnjavanje. Intenzivan razvoj oblasti objašnjive VI u toku poslednjih nekoliko godina doneo je različite metode koje omogućavaju ljudima (korisnicima) da shvate kako je neki VI model izveo određeni rezultat i da, na taj način, doprinesu poverenju u rezultate modela i sam model. U ovom radu, fokus je na diskusiji o mogućnostima modela objašnjive VI na navedenom primeru ocenjivanja timskog rada, sa osvrtom na praktičnost pojedinačnih metoda i prilagođenost objašnjenja krajnjim korisnicima. Konkretno, u radu se razmatraju metode kontra-činjeničnih objašnjenja, SHAP i druge vizuelizacije i porede sa „klasičnim“ metodama za objašnjavanje poteklim iz oblasti ekspertnih sistema.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherSrpska akademija nauka i umetnosti (SANU) i Matematički institur pri SANUsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceKonferencija Veštačka inteligencija 2023sr
dc.subjectMašinsko učenje, Objašnjiva veštačka inteligencija, Fazi zaključivanje, Softversko inženjerstvo, Edukacijasr
dc.titlePoboljšanje objašnjivosti VI modela na primeru ocenjivanja timskog rada studenata programiranjasr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage118-
dc.citation.spage118-
dc.description.otherKnjiga apstrakatasr
dc.type.versionpublishedVersionsr
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeconferenceObject-
item.languageiso639-1sr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Radovi istraživača / Researchers’ publications
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons