Please use this identifier to cite or link to this item: https://rfos.fon.bg.ac.rs/handle/123456789/3069
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAnđelković, Jelenaen_US
dc.creatorMeršnik, Marijaen_US
dc.date.accessioned2025-12-15T07:12:11Z-
dc.date.available2025-12-15T07:12:11Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://rfos.fon.bg.ac.rs/handle/123456789/3069-
dc.description.abstractСавремене теорије учења језика засноване на постулатима конструктивизма ученика посматрају не као пасивног примаоца знања, већ као активног учесника у његовом формирању, док наставника виде не као преносиоца знања, већ као подршку ученику и као медијатора у процесу учења. У наведеном контексту, потребно је у довољној мери структурирати задатак који се ставља пред ученика, али му дати и већу аутономију у његовој изради. Овакви задаци понекад ученику додељују улогу оцењивача, што представља наставну методу која ученику омогућава да се осврне на претходно пређено градиво и да кроз анализу туђег рада дође до спознаје о евентуалним недостацима у сопственом знању. Дакле, циљ је да се утврди градиво којем је ученик био претходно изложен, а не да ученика ставља у позицију арбитра туђег знања. У случају задатка о ком је реч у овом раду, током академске 2021/22. године студенти су рецензирали академски есеј својих колега написан на енглеском језику у оквиру курса академског писања на завршној години основних студија на нефилолошком факултету. Студенти су рецензију (енгл. peer review) радили користећи структурирани формулар са унапред задатим критеријумима. Основна замерка у примени ове методе у оцењивању тиче се његове валидности (Topping 2003: 68). Валидност вршњачке рецензије мери се степеном корелације оцене коју додели студент- рецензент са рецензијом наставника, а која је у директној вези са компетентношћу студената да квалитетно ураде рецензију. Претходно истраживање у ком је описана итерација наведеног задатка за академску 2020/2021. годину (Анђелковић, 2022) унапређено је, те су параметри промењени а уочени недостаци исправљени, што је представљено у овом раду. Рад има за циљ да укаже на корисност овог процеса, као и да ли је валидност увећана у односу на претходну итерацију. Такође, указује и на закључке произашле из прегледа корелација између студентских и наставничких рецензија, и предлаже мере којима би се компетентност студената да изврше рецензију у будућности повећала чиме би потврдили да су пређено градиво и усвојили.en_US
dc.language.isosren_US
dc.publisherУниверзитет у Београду − Филолошки факултетen_US
dc.rightsopenAccessen_US
dc.sourceСавремена филолошка истраживања, зборник радоваen_US
dc.subjectакадемски есејen_US
dc.subjectенглески за академске наменеen_US
dc.subjectучење засновано на задацимаen_US
dc.subjectвалидностen_US
dc.subjectвршњачка рецензијаen_US
dc.subjectпоузданостen_US
dc.titleВАЛИДНОСТ ВРШЊАЧКЕ РЕЦЕНЗИЈЕ КАО НАСТАВНЕ МЕТОДЕen_US
dc.typearticleen_US
dc.citation.epage30en_US
dc.citation.issue1en_US
dc.citation.spage10en_US
dc.citation.volume1en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18485/sfi.2024.1.ch1-
dc.type.versionpublishedVersionen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypearticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1sr-
Appears in Collections:Radovi istraživača / Researchers’ publications
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sfi-2024-1-ch1.pdf336.92 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.