Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rfos.fon.bg.ac.rs/handle/123456789/3069Full metadata record
| DC Field | Value | Language |
|---|---|---|
| dc.creator | Anđelković, Jelena | en_US |
| dc.creator | Meršnik, Marija | en_US |
| dc.date.accessioned | 2025-12-15T07:12:11Z | - |
| dc.date.available | 2025-12-15T07:12:11Z | - |
| dc.date.issued | 2024 | - |
| dc.identifier.uri | https://rfos.fon.bg.ac.rs/handle/123456789/3069 | - |
| dc.description.abstract | Савремене теорије учења језика засноване на постулатима конструктивизма ученика посматрају не као пасивног примаоца знања, већ као активног учесника у његовом формирању, док наставника виде не као преносиоца знања, већ као подршку ученику и као медијатора у процесу учења. У наведеном контексту, потребно је у довољној мери структурирати задатак који се ставља пред ученика, али му дати и већу аутономију у његовој изради. Овакви задаци понекад ученику додељују улогу оцењивача, што представља наставну методу која ученику омогућава да се осврне на претходно пређено градиво и да кроз анализу туђег рада дође до спознаје о евентуалним недостацима у сопственом знању. Дакле, циљ је да се утврди градиво којем је ученик био претходно изложен, а не да ученика ставља у позицију арбитра туђег знања. У случају задатка о ком је реч у овом раду, током академске 2021/22. године студенти су рецензирали академски есеј својих колега написан на енглеском језику у оквиру курса академског писања на завршној години основних студија на нефилолошком факултету. Студенти су рецензију (енгл. peer review) радили користећи структурирани формулар са унапред задатим критеријумима. Основна замерка у примени ове методе у оцењивању тиче се његове валидности (Topping 2003: 68). Валидност вршњачке рецензије мери се степеном корелације оцене коју додели студент- рецензент са рецензијом наставника, а која је у директној вези са компетентношћу студената да квалитетно ураде рецензију. Претходно истраживање у ком је описана итерација наведеног задатка за академску 2020/2021. годину (Анђелковић, 2022) унапређено је, те су параметри промењени а уочени недостаци исправљени, што је представљено у овом раду. Рад има за циљ да укаже на корисност овог процеса, као и да ли је валидност увећана у односу на претходну итерацију. Такође, указује и на закључке произашле из прегледа корелација између студентских и наставничких рецензија, и предлаже мере којима би се компетентност студената да изврше рецензију у будућности повећала чиме би потврдили да су пређено градиво и усвојили. | en_US |
| dc.language.iso | sr | en_US |
| dc.publisher | Универзитет у Београду − Филолошки факултет | en_US |
| dc.rights | openAccess | en_US |
| dc.source | Савремена филолошка истраживања, зборник радова | en_US |
| dc.subject | академски есеј | en_US |
| dc.subject | енглески за академске намене | en_US |
| dc.subject | учење засновано на задацима | en_US |
| dc.subject | валидност | en_US |
| dc.subject | вршњачка рецензија | en_US |
| dc.subject | поузданост | en_US |
| dc.title | ВАЛИДНОСТ ВРШЊАЧКЕ РЕЦЕНЗИЈЕ КАО НАСТАВНЕ МЕТОДЕ | en_US |
| dc.type | article | en_US |
| dc.citation.epage | 30 | en_US |
| dc.citation.issue | 1 | en_US |
| dc.citation.spage | 10 | en_US |
| dc.citation.volume | 1 | en_US |
| dc.identifier.doi | https://doi.org/10.18485/sfi.2024.1.ch1 | - |
| dc.type.version | publishedVersion | en_US |
| item.fulltext | With Fulltext | - |
| item.openairetype | article | - |
| item.grantfulltext | open | - |
| item.cerifentitytype | Publications | - |
| item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
| item.languageiso639-1 | sr | - |
| Appears in Collections: | Radovi istraživača / Researchers’ publications | |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| sfi-2024-1-ch1.pdf | 336.92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.