Please use this identifier to cite or link to this item: https://rfos.fon.bg.ac.rs/handle/123456789/1508
Title: Integrisane komunikacije u funkciji promocije vojne profesije
Integrated communications in promoting the military profession
Authors: Nenadović, Goran
Kostić-Stanković, Milica 
Vučinić, Dejan
Keywords: vojska;promocija;odnosi s javnošću;integrisane marketinške komunikacije;integrisana komunikacija;the military;public relations;promotion;integrated marketing communications;integrated communication
Issue Date: 2016
Publisher: Ministarstvo odbrane Srbije - Vojnoizdavački zavod, Beograd
Abstract: U radu su prikazani rezultati istraživanja kojim su empirijski dokazani efekti integrisanih komunikacija na stavove ispitanika o vojnoj profesiji. Primarni uzorak činilo je 553 učenika gimnazija (127 učenika iz Novog Sada, 179 učenika iz Niša, 106 učenika iz Kragujevca i 141 iz Beograda). Na osnovu rezultata istraživanja do kojih se došlo utvrđeno je da upotreba pojedinačnih instrumenata komunikacije (televizijsko oglašavanje, distribucija štampanog materijala i internet sadržaj) ima ograničen efekat na ispitanike. Sa druge strane, kombinacijom dva instrumenta komunikacije, informacije o organizacijama i upražnjenim mestima koja se popunjavaju bivale su pozitivnije prihvaćene od ispitanika. Izloženost višestrukim instrumentima komunikacije omogućava efikasnije prihvatanje ključne poruke i podsticanje ispitanika da reaguju na pozitivan način. Na osnovu toga može se uvideti da se integracijom više instrumenata komunikacije ostvaruje dodatna vrednost zahvaljujući strateškim ulogama niza instrumenata komunikacije koji se kombinuju sa ciljem da se obezbedi maksimalno efektna komunikacija. Svakako, veoma je važan sinergijski efekat svih komunikacionih instrumenata, pa je, stoga, značajna pažnja posvećena prilagođavanju materijala ispitanicima. Uviđa se da integrisane komunikacije predstavljaju sistem pomoću kojeg je moguće koordinirati veći broj instrumenata komunikacije kako bi se saopštila jasna i uverljiva poruka i ostvario uticaj na ispitanike. Posledično, može se očekivati i uticaj na adekvatnije pozicioniranje vojne organizacije, u svesti ispitanika, odnosno potencijalnih zaposlenih.
The paper presents the research results that have empirically proven effects of integrated communications on the views of examinees about the military profession. The primary survey sample consisted of 553 high school students (127 students from Novi Sad, 179 from Niš, 106 from Kragujevac, and 141 from Belgrade). Based on the obtained results it has been established that the use of individual instruments of communication (television advertising, distribution of printed materials, and internet content) has a limited effect on the examinees. On the other hand, a combination of two instruments of communication, information on organizations and vacancies to be filled, were better accepted by the examinees. The exposure to multiple instruments of communication enables more effective acceptance of key messages and encourages the examinees to react in a positive way. It can be seen that the integration of multiple instruments of communication provides additional value owing to the strategic roles of a series of instruments of communication, which are combined to ensure the most effective communication. Clearly, the synergistic effect of all communication instruments is very important, and therefore considerable attention is paid to adjusting the materials to the examinees. It can be seen that the integrated communications make a system using which it is possible to coordinate a greater number of instruments of communication to communicate clear and convincing message and make an impression on examinees. Consequently, an effect can also be expected on the adequate positioning of military organization in the minds of the examinees as potential employees.
URI: https://rfos.fon.bg.ac.rs/handle/123456789/1508
ISSN: 0042-8426
Appears in Collections:Radovi istraživača / Researchers’ publications

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1504.pdf367.16 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.