Please use this identifier to cite or link to this item: https://rfos.fon.bg.ac.rs/handle/123456789/1512
Title: Da li postoji korelacija između karakteristika organizacije i korišćenja digitalnih komunikacija?
Is there a correlation between organizational features and digital communication usage?
Authors: Veselinović, Tamara
Vlastelica-Bakić, Tamara 
Cicvarić-Kostić, Slavica 
Keywords: karakteristike organizacije;instrumenti digitalnih komunikacija;digitalne komunikacije;aktivnosti digitalnih komunikacija;organizational features;digital tools;digital communication;digital activities
Issue Date: 2016
Publisher: Ekonomski institut, Beograd
Abstract: Digitalizacija, povezivanje i deljenje informacija doveli su do promena u poslovanju i praksi marketinških komunikacija. Naučne i praktične studije objašanjavaju i naglašavaju značaj instrumenata i aktivnosti digitalnih komunikacija, kao i mogućnosti koje pružaju organizacijama. Za razliku od prethodnih studija, ova studija nije samo fokusirana na korišćenje, već na ispitivanje i utvrđivanje razlika u korišćenju digitalnih komunikacija u organizacijama različitih karakteristika, kao što su veličina, delatnost, dužina i geografska pokrivenost poslovanja. U radu je predstavljena empirijska studija sprovedena u Republici Srbiji, na slučajno izabranom uzorku od 231 organizacije, u privatnom i državnom vlasništvu - preduzeća, institucije i banke. Rezultati istraživanja pokazuju da postoji statistički značajna razlika u upotrebi instrumenata i aktivnosti digitalnih komunikacija u različitim tipovima organizacija, a da se intenzitet veze razlikuje u zavisnosti od karakteristike organizacije i instrumenta ili aktivnosti koje se posmatraju.
Digitalization, networking and information sharing have brought to the paradigm shifts in both business and marketing communication. Extant scholarly and practical studies emphasize the importance of digital communication tools and activities, and explore new opportunities for organizations. Unlike previous studies, this study is not solely focused on the usage, but rather on the examination and determination of differences in the usage of digital communication in organizations of various characteristics such as size, industry, business maturity and geographical coverage. A transversal empirical study was conducted in the Republic of Serbia, on a randomly selected sample of 231 private and publicly owned organizations - companies, institutions and banks. The results indicate that the statistical difference in the usage of digital communication tools and activities by organization types exists, whereby the intensity of correlation differs depending on the organizational feature and digital communication tool or activity.
URI: https://rfos.fon.bg.ac.rs/handle/123456789/1512
ISSN: 0350-0373
Appears in Collections:Radovi istraživača / Researchers’ publications

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1508.pdf418.39 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons