UTICAJ ONLAJN INFORMACIJA I RECENZIJA NA UČEŠĆE U KOLABORATIVNOJ EKONOMIJI: PRIMER CARPOOLING-A
IMPACT OF ONLINE INFORMATION AND REVIEWS ON PARTICIPATION IN THE COLLABORATIVE ECONOMY: THE EXAMPLE OF CARPOOLING
Аутори
Živojinović, TanjaBojkovic, Natasa
Petrovic, Marijana
Janjić, Jovana
Остала ауторства
Hanić, HasanVeljković, Saša
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Imajući u vidu da je u osnovi kolaborativne ekonomije (engl. collaborative economy) da se, kroz
platformu, omogući direktna veza između korisnika i provajdera, pitanje poverenja predstavlja “valutu” ovog
koncepta. Brojni su digitalni indikatori koji doprinose izgradnji poverenja među učesnicima ekonomije deljenja.
Za potrebe ovog rada izučavane su one grupe faktora koje doprinose stvaranju interpersonalnog poverenja (tzv.
interpersonal trust) kroz informisanje i elektronsku neformalnu komunikaciju (electronic Word‐Of‐Mouth,
eWOM). Rad ima za cilj da utvrdi postojanje razlika u stvaranju interpersonalnog poverenja kod korisnika
kolaborativne ekonomije (na primeru BlaBlaCar platforme) i kod onih koji to nisu, kao i identifikovanje
komponenti koje posebno (ne)doprinose izgradnji tog poverenja. Anketiranjem 120 ispitanika uočeno je da samo
oni pojedinci koji imaju iskustva u konceptu zajedničke vožnje prepoznaju ulogu i značaj platforme i svih
informacija koje pronalaze na njoj, o...dnosno da pojedincima koji nisu korisnici platforme recenzije i rejtinzi drugih
korisnika ne znače puno već svoje poverenje vezuju za ljude koje poznaju i nije im bliska ideja poverenja u
tehnološki sistem.
Taking into account that the basis of the collaborative economy is to enable a direct connection
between users and providers through the platform, the issue of trust is the “currency” of this concept. There are
numerous digital indicators that contribute to building trust among participants in the sharing economy. For the
purposes of this paper, a group of factors that contribute to the creation of interpersonal trust through
information and electronic informal communication (electronic Word‐Of‐Mouth, eWOM) were studied. The aim
of the paper is to determine the existence of differences in the creation of interpersonal trust among users of
the collaborative economy (on the example of the BlaBlaCar platform) and among those who are not, as well as
identifying the components that especially (do not) contribute to building that trust. By surveying 120
responden,ts it was observed that only those individuals who have experience in carpooling recognize the role
and importance of the... platform and all the information they find on it, i,.e. that to individuals who are not users
of the platform, user reviews and ratings do not mean much, but they place their trust in people they know and
they are not close to the idea of trusting the technological system.
Кључне речи:
BlaBlaCar / kolaborativna ekonomija / poverenje / eWOM / collaborative economy / trustИзвор:
ČETVRTA NACIONALNA KONFERENCIJA SRPSKOG UDRUŽENJA ZA MARKETING - Izazovi i perspektive marketinga, 05-11-2023Издавач:
- Srpsko udruženje za marketing - SeMA
Финансирање / пројекти:
- PANACEA - Setting foundation for caPAcity buildiNg of shAring Community in SErbiA (RS-ScienceFundRS-Ideje-7523041)
Институција/група
Fakultet organizacionih naukaTY - CONF AU - Živojinović, Tanja AU - Bojkovic, Natasa AU - Petrovic, Marijana AU - Janjić, Jovana PY - 2023-11-05 UR - https://rfos.fon.bg.ac.rs/handle/123456789/2638 AB - Imajući u vidu da je u osnovi kolaborativne ekonomije (engl. collaborative economy) da se, kroz platformu, omogući direktna veza između korisnika i provajdera, pitanje poverenja predstavlja “valutu” ovog koncepta. Brojni su digitalni indikatori koji doprinose izgradnji poverenja među učesnicima ekonomije deljenja. Za potrebe ovog rada izučavane su one grupe faktora koje doprinose stvaranju interpersonalnog poverenja (tzv. interpersonal trust) kroz informisanje i elektronsku neformalnu komunikaciju (electronic Word‐Of‐Mouth, eWOM). Rad ima za cilj da utvrdi postojanje razlika u stvaranju interpersonalnog poverenja kod korisnika kolaborativne ekonomije (na primeru BlaBlaCar platforme) i kod onih koji to nisu, kao i identifikovanje komponenti koje posebno (ne)doprinose izgradnji tog poverenja. Anketiranjem 120 ispitanika uočeno je da samo oni pojedinci koji imaju iskustva u konceptu zajedničke vožnje prepoznaju ulogu i značaj platforme i svih informacija koje pronalaze na njoj, odnosno da pojedincima koji nisu korisnici platforme recenzije i rejtinzi drugih korisnika ne znače puno već svoje poverenje vezuju za ljude koje poznaju i nije im bliska ideja poverenja u tehnološki sistem. AB - Taking into account that the basis of the collaborative economy is to enable a direct connection between users and providers through the platform, the issue of trust is the “currency” of this concept. There are numerous digital indicators that contribute to building trust among participants in the sharing economy. For the purposes of this paper, a group of factors that contribute to the creation of interpersonal trust through information and electronic informal communication (electronic Word‐Of‐Mouth, eWOM) were studied. The aim of the paper is to determine the existence of differences in the creation of interpersonal trust among users of the collaborative economy (on the example of the BlaBlaCar platform) and among those who are not, as well as identifying the components that especially (do not) contribute to building that trust. By surveying 120 responden,ts it was observed that only those individuals who have experience in carpooling recognize the role and importance of the platform and all the information they find on it, i,.e. that to individuals who are not users of the platform, user reviews and ratings do not mean much, but they place their trust in people they know and they are not close to the idea of trusting the technological system. PB - Srpsko udruženje za marketing - SeMA C3 - ČETVRTA NACIONALNA KONFERENCIJA SRPSKOG UDRUŽENJA ZA MARKETING - Izazovi i perspektive marketinga T1 - UTICAJ ONLAJN INFORMACIJA I RECENZIJA NA UČEŠĆE U KOLABORATIVNOJ EKONOMIJI: PRIMER CARPOOLING-A T1 - IMPACT OF ONLINE INFORMATION AND REVIEWS ON PARTICIPATION IN THE COLLABORATIVE ECONOMY: THE EXAMPLE OF CARPOOLING ER -
@conference{ author = "Živojinović, Tanja and Bojkovic, Natasa and Petrovic, Marijana and Janjić, Jovana", year = "2023-11-05", abstract = "Imajući u vidu da je u osnovi kolaborativne ekonomije (engl. collaborative economy) da se, kroz platformu, omogući direktna veza između korisnika i provajdera, pitanje poverenja predstavlja “valutu” ovog koncepta. Brojni su digitalni indikatori koji doprinose izgradnji poverenja među učesnicima ekonomije deljenja. Za potrebe ovog rada izučavane su one grupe faktora koje doprinose stvaranju interpersonalnog poverenja (tzv. interpersonal trust) kroz informisanje i elektronsku neformalnu komunikaciju (electronic Word‐Of‐Mouth, eWOM). Rad ima za cilj da utvrdi postojanje razlika u stvaranju interpersonalnog poverenja kod korisnika kolaborativne ekonomije (na primeru BlaBlaCar platforme) i kod onih koji to nisu, kao i identifikovanje komponenti koje posebno (ne)doprinose izgradnji tog poverenja. Anketiranjem 120 ispitanika uočeno je da samo oni pojedinci koji imaju iskustva u konceptu zajedničke vožnje prepoznaju ulogu i značaj platforme i svih informacija koje pronalaze na njoj, odnosno da pojedincima koji nisu korisnici platforme recenzije i rejtinzi drugih korisnika ne znače puno već svoje poverenje vezuju za ljude koje poznaju i nije im bliska ideja poverenja u tehnološki sistem., Taking into account that the basis of the collaborative economy is to enable a direct connection between users and providers through the platform, the issue of trust is the “currency” of this concept. There are numerous digital indicators that contribute to building trust among participants in the sharing economy. For the purposes of this paper, a group of factors that contribute to the creation of interpersonal trust through information and electronic informal communication (electronic Word‐Of‐Mouth, eWOM) were studied. The aim of the paper is to determine the existence of differences in the creation of interpersonal trust among users of the collaborative economy (on the example of the BlaBlaCar platform) and among those who are not, as well as identifying the components that especially (do not) contribute to building that trust. By surveying 120 responden,ts it was observed that only those individuals who have experience in carpooling recognize the role and importance of the platform and all the information they find on it, i,.e. that to individuals who are not users of the platform, user reviews and ratings do not mean much, but they place their trust in people they know and they are not close to the idea of trusting the technological system.", publisher = "Srpsko udruženje za marketing - SeMA", journal = "ČETVRTA NACIONALNA KONFERENCIJA SRPSKOG UDRUŽENJA ZA MARKETING - Izazovi i perspektive marketinga", title = "UTICAJ ONLAJN INFORMACIJA I RECENZIJA NA UČEŠĆE U KOLABORATIVNOJ EKONOMIJI: PRIMER CARPOOLING-A, IMPACT OF ONLINE INFORMATION AND REVIEWS ON PARTICIPATION IN THE COLLABORATIVE ECONOMY: THE EXAMPLE OF CARPOOLING" }
Živojinović, T., Bojkovic, N., Petrovic, M.,& Janjić, J.. (2023-11-05). UTICAJ ONLAJN INFORMACIJA I RECENZIJA NA UČEŠĆE U KOLABORATIVNOJ EKONOMIJI: PRIMER CARPOOLING-A. in ČETVRTA NACIONALNA KONFERENCIJA SRPSKOG UDRUŽENJA ZA MARKETING - Izazovi i perspektive marketinga Srpsko udruženje za marketing - SeMA..
Živojinović T, Bojkovic N, Petrovic M, Janjić J. UTICAJ ONLAJN INFORMACIJA I RECENZIJA NA UČEŠĆE U KOLABORATIVNOJ EKONOMIJI: PRIMER CARPOOLING-A. in ČETVRTA NACIONALNA KONFERENCIJA SRPSKOG UDRUŽENJA ZA MARKETING - Izazovi i perspektive marketinga. 2023;..
Živojinović, Tanja, Bojkovic, Natasa, Petrovic, Marijana, Janjić, Jovana, "UTICAJ ONLAJN INFORMACIJA I RECENZIJA NA UČEŠĆE U KOLABORATIVNOJ EKONOMIJI: PRIMER CARPOOLING-A" in ČETVRTA NACIONALNA KONFERENCIJA SRPSKOG UDRUŽENJA ZA MARKETING - Izazovi i perspektive marketinga (2023-11-05).