Please use this identifier to cite or link to this item: https://rfos.fon.bg.ac.rs/handle/123456789/3069
Title: ВАЛИДНОСТ ВРШЊАЧКЕ РЕЦЕНЗИЈЕ КАО НАСТАВНЕ МЕТОДЕ
Authors: Anđelković, Jelena 
Meršnik, Marija 
Keywords: академски есеј;енглески за академске намене;учење засновано на задацима;валидност;вршњачка рецензија;поузданост
Issue Date: 2024
Publisher: Универзитет у Београду − Филолошки факултет
Abstract: Савремене теорије учења језика засноване на постулатима
конструктивизма ученика посматрају не као пасивног примаоца
знања, већ као активног учесника у његовом формирању, док
наставника виде не као преносиоца знања, већ као подршку
ученику и као медијатора у процесу учења. У наведеном контексту,
потребно је у довољној мери структурирати задатак који се ставља
пред ученика, али му дати и већу аутономију у његовој изради.
Овакви задаци понекад ученику додељују улогу оцењивача, што
представља наставну методу која ученику омогућава да се осврне
на претходно пређено градиво и да кроз анализу туђег рада дође
до спознаје о евентуалним недостацима у сопственом знању. Дакле,
циљ је да се утврди градиво којем је ученик био претходно изложен,
а не да ученика ставља у позицију арбитра туђег знања. У случају
задатка о ком је реч у овом раду, током академске 2021/22. године
студенти су рецензирали академски есеј својих колега написан на
енглеском језику у оквиру курса академског писања на завршној
години основних студија на нефилолошком факултету. Студенти
су рецензију (енгл. peer review) радили користећи структурирани
формулар са унапред задатим критеријумима.
Основна замерка у примени ове методе у оцењивању тиче
се његове валидности (Topping 2003: 68). Валидност вршњачке
рецензије мери се степеном корелације оцене коју додели студент-
рецензент са рецензијом наставника, а која је у директној вези
са компетентношћу студената да квалитетно ураде рецензију.
Претходно истраживање у ком је описана итерација наведеног
задатка за академску 2020/2021. годину (Анђелковић, 2022)
унапређено је, те су параметри промењени а уочени недостаци
исправљени, што је представљено у овом раду. Рад има за циљ да укаже
на корисност овог процеса, као и да ли је валидност увећана у односу
на претходну итерацију. Такође, указује и на закључке произашле из
прегледа корелација између студентских и наставничких рецензија,
и предлаже мере којима би се компетентност студената да изврше
рецензију у будућности повећала чиме би потврдили да су пређено
градиво и усвојили.
URI: https://rfos.fon.bg.ac.rs/handle/123456789/3069
Appears in Collections:Radovi istraživača / Researchers’ publications

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sfi-2024-1-ch1.pdf336.92 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.