Please use this identifier to cite or link to this item:
https://rfos.fon.bg.ac.rs/handle/123456789/3069| Title: | ВАЛИДНОСТ ВРШЊАЧКЕ РЕЦЕНЗИЈЕ КАО НАСТАВНЕ МЕТОДЕ | Authors: | Anđelković, Jelena Meršnik, Marija |
Keywords: | академски есеј;енглески за академске намене;учење засновано на задацима;валидност;вршњачка рецензија;поузданост | Issue Date: | 2024 | Publisher: | Универзитет у Београду − Филолошки факултет | Abstract: | Савремене теорије учења језика засноване на постулатима конструктивизма ученика посматрају не као пасивног примаоца знања, већ као активног учесника у његовом формирању, док наставника виде не као преносиоца знања, већ као подршку ученику и као медијатора у процесу учења. У наведеном контексту, потребно је у довољној мери структурирати задатак који се ставља пред ученика, али му дати и већу аутономију у његовој изради. Овакви задаци понекад ученику додељују улогу оцењивача, што представља наставну методу која ученику омогућава да се осврне на претходно пређено градиво и да кроз анализу туђег рада дође до спознаје о евентуалним недостацима у сопственом знању. Дакле, циљ је да се утврди градиво којем је ученик био претходно изложен, а не да ученика ставља у позицију арбитра туђег знања. У случају задатка о ком је реч у овом раду, током академске 2021/22. године студенти су рецензирали академски есеј својих колега написан на енглеском језику у оквиру курса академског писања на завршној години основних студија на нефилолошком факултету. Студенти су рецензију (енгл. peer review) радили користећи структурирани формулар са унапред задатим критеријумима. Основна замерка у примени ове методе у оцењивању тиче се његове валидности (Topping 2003: 68). Валидност вршњачке рецензије мери се степеном корелације оцене коју додели студент- рецензент са рецензијом наставника, а која је у директној вези са компетентношћу студената да квалитетно ураде рецензију. Претходно истраживање у ком је описана итерација наведеног задатка за академску 2020/2021. годину (Анђелковић, 2022) унапређено је, те су параметри промењени а уочени недостаци исправљени, што је представљено у овом раду. Рад има за циљ да укаже на корисност овог процеса, као и да ли је валидност увећана у односу на претходну итерацију. Такође, указује и на закључке произашле из прегледа корелација између студентских и наставничких рецензија, и предлаже мере којима би се компетентност студената да изврше рецензију у будућности повећала чиме би потврдили да су пређено градиво и усвојили. |
URI: | https://rfos.fon.bg.ac.rs/handle/123456789/3069 |
| Appears in Collections: | Radovi istraživača / Researchers’ publications |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| sfi-2024-1-ch1.pdf | 336.92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.